Daan en Mara

Daan en Mara
Mijn oogappeltjes! Met dank aan fotografie Yvette Coppoolse (klik op de foto en je wordt doorgelinkt naar haar website, doen wat ze is top)

zaterdag 8 januari 2011

Ding 23 Evaluatie (yes, yes)



Op de 23dingen pagina is rechts deze afbeelding te zien. Zonder dat ik het wist dacht ik aan dat dit een plaatje is van 'De storm op het meer' een bijbels verhaal over Jezus die met zijn volgelingen het meer van Galilea op gaat. Omdat Jezus de hele dag heeft staan praten aan de oevers van het meer tegen mensen is Hij erg moe en valt vrij snel na vertrek in slaap. Er komt een storm en de volgelingen van Jezus zijn bang dat ze zullen vergaan in de hoge golven. Ze maken Jezus wakker en Jezus stilt de storm, want Hij is zo machtig dat zelfs de wind en het water naar hem luisteren. Hij is bedroefd dat de volgelingen zo weinig vertrouwen hebben, want als Jezus bij je is, hoef je niet bang te zijn.

Nou deze 23dingen tocht is af en toe ook als een storm op het meer geweest. Ik vind het werkelijk geweldig dat wij deze kans hebben gekregen en ik wil ook zeer zeker de extra dingen onderzoeken. Toch heb ik geen voldoen gevoel. Ik vraag mij af en toe af: heb ik de dingen wel nauwkeurig bestudeerd of heb ik sommige dingen afgeraffeld. Ik zou graag deze 'reis' nog een keer af willen leggen.

In het bijzonder wil ik ook een aantal mensen bedanken; allereerst Mannes, Jacinta en Hanneke voor het feit dat het MT heeft besloten deze cursus beschikbaar c.q. verplicht te stellen. Ik vind het goed dat wij dit met zoveel medewerkers hebben gedaan. Alle lof voor diegene die natuurlijk de eerste datum hebben gehaald. Mijn dank is daarom ook voor Prodigieus, omdat zij mij feedback en tips heeft gegeven. Ook wil ik Lemina bedanken voor haar vaak humoristisch commentaar. Petje af voor jou dat jij zo snel ook deze cursus hebt voltooid. Als laatste wil ik Edo bedanken. In elk bericht stond een aanbeveling, feedback waar ik wat mee kon, op een hele fijne manier verwoord. Geen kritische noten, maar opbouwend.

Toch wil ik zeggen dat we ervoor moeten waken dat wij niet alles digitaal gaan doen. Zoals ik schreef in ding 22.

Laten we niet alles digitaal sharen zoals onderstaand plaatje. Dan wordt het namelijk niet sociaal maar a-sociaal.


Gelukkig kunnen wij altijd nog zelf kiezen waar we ons wel of niet voor inschrijven/aan mee doen.

Op naar web 3.0 zou ik zeggen!!! 

8 opmerkingen:

  1. Digidees heel erg hartelijk gefeliciteerd.

    We hadden laatst een gesprekje en je zei dat je meer wilde maar dat de kindjes, je werk, je man en weet wat allemaal ook je tijd opslorpten. Maar nu heb je het toch maar gedaan, en er nog eens naar kijken kan natuurlijk altijd nog.

    En dank je voor je bedankje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. GEFELICITEERD.

    En nu kunnen je huis genoten meer van je genieten nu je dit heb ......... heb wat ik niet vindt maar dat doet er bij jou toch niet veel toe want wat jij vindt is zo.....
    En veder je heb het toch maar ff gedaan.


    En dank voor je bedankje en op merkingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Digidees: het is altijd fijn als je bedankt wordt. Persoonlijk vond ik het niet meer dan vanzelfsprekend dat wij alle medewerkers in de gelegenheid zouden stellen deze reis te maken. Zoals Mannes in zijn nieuwjaarsspeech (zie intranet) heeft gezegd: wij zijn zelf een kans!

    Gefeliciteerd en bedankt voor je bijdrage!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben het met je eens dat ons een prachtige kans is geboden om mediawijzer te worden. De website met alle achtergrondinformatie blijft bestaan dus we kunnen nu in ons eigen tempo dingen verder uitdiepen of (her)ontdekken. Geweldig dat je alles hebt gedaan. Toch niet stiekem in je vakantiehuisje achter de computer gezeten? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd, Desiree! Ondanks een week vakantie, toch klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd, knap gedaan met al je drukte thuis en op het werk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor het bedanken! Ik vond het leuk en stoer dat toen je twijfelde tussen 10 of 23Dingen je toch voor de volle mep bent gegaan. Ondanks tijdgebrek heb je je er geweldig doorheen geslagen. Mijn complimenten. Gefeliciteerd. Ook met je prachtige kinderen op die foto boven je blog. Telkens weer een feest om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ík heb hetzelfde gevoel, over het afraffelen.
    Maar volgens mij komt dat doordat je zo aan jezelf bent overgelverd met deze cursus.
    Het nog een keer doen met elkaar zie ik daarom
    ook wel zitten.

    BeantwoordenVerwijderen